Batožina

Informácie o batožine

Letecká spoločnosť Wizz Air v súčasnosti uskutočňuje široké spektrum letov z rôznych miest po celom svete. Môže sa aj vám stať, že poletíte práve cez túto spoločnosť. Preto by ste sa mali vopred informovať o podmienkach batožiny, ktoré sú veľmi dôležité. Aby sme vám to uľahčili, prinášame vám stručný prehľad základných informácií.

Informácie

  • Bundu
  • Mobilný telefón
  • Deku
  • Knihu, čítačku
  • Jedlo, skladací kočík alebo malú postieľku pre deti mladšie ako 2 roky (jeden detský alebo skladací kočík je pre každé dieťa zadarmo)
  • Pre telesne postihnutých sú povolené barly
  •  
  • Ak si so sebou chcete vziať batožinu navyše, môžete si ju zakúpiť už počas online rezervácie, poprípade neskôr na stránke, kde máte zobrazenú svoju objednávku
  • Kúpiť si ju môžete až do 3 hodín pred samotným odletom
  • Platiť je možné aj po príchode na letisko, ale ceny sú oveľa vyššie (preto je to odporúčané zrealizovať počas online rezervácie letu)
  • Ak sa rozhodnete zmeniť príručnú batožinu na podanú, môžete tak urobiť prostredníctvom online rezervácie
  • Pridať je možné maximálne 3 kusy podanej batožiny online (ďalšie tri kusy si môžete podať priamo na letisku, a to najneskôr 3 hodiny pred samotným odletom)
  • Šperky, drahé kovy, drahokamy
  • Hotovosť, cenné papiere
  • Kľúče
  • Tekutiny
  • Lieky
  • Položky podliehajúce skaze
  • Cestovné a iné identifikačné doklady
  • Úradné, osobné a pracovné dokumenty
  • Počítače, mobilné telefóny, kamery, fotoaparáty, príslušenstvo a ďalšie elektronické zariadenia
  • Maľby a umelecké predmety
  • Nezabúdajte : V prípade, že podaná batožina obsahuje niektoré z vyššie uvedených položiek, letecká spoločnosť WIZZ nepreberá zodpovednosť za ich stratu alebo poškodenie. Na niektorých letiskách majú vlastné pravidlá, aké položky sa môžu prepravovať v príručnej alebo podanej batožine. V takejto situácii sa musíte riadiť predpismi konkrétneho letiska.
    • Šperky, drahé kovy, drahokamy
    • Hotovosť, cenné papiere
    • Kľúče
    • Tekutiny
    • Lieky
    • Položky podliehajúce skaze
    • Cestovné a iné identifikačné doklady
    • Úradné, osobné a pracovné dokumenty
    • Počítače, mobilné telefóny, kamery, fotoaparáty, príslušenstvo a ďalšie elektronické zariadenia
    • Maľby a umelecké predmety

    Nezabúdajte : V prípade, že podaná batožina obsahuje niektoré z vyššie uvedených položiek, letecká spoločnosť WIZZ nepreberá zodpovednosť za ich stratu alebo poškodenie. Na niektorých letiskách majú vlastné pravidlá, aké položky sa môžu prepravovať v príručnej alebo podanej batožine. V takejto situácii sa musíte riadiť predpismi konkrétneho letiska.

    VAŠE OTÁZKY

    VAŠE OTÁZKY

    Príručná batožina

    • Povolená na palube v prípade, že ide o maximálnu hmotnosť 10 kg
    • Kolieska sú povolené, ale nepovinné
    • Rozmery: 40 x 30 x 20 cm
    • Príručná batožina je zadarmo, v cene letenky
    • Podmienkou je, aby sa vám zmestila pod sedadlo pre vami (môže ísť napríklad o dámsku kabelku, tašku na prenosný počítač alebo plecniak)

    Kufor na kolieskach

    • Povolený na palube v prípade, že ide o maximálnu hmotnosť 10 kg
    • Kolieska sú povolené, ale nepovinné
    • Rozmery: 55 x 40 x 23 cm
    • Kufor na kolieskach je za poplatok, zahŕňa službu WIZZ Priority
    • Podmienkou je, aby sa tento typ batožiny zmestil do skrinky nad hlavou

    Podaná batožina

    • Maximum je 6 kusov podanej batožiny na jedného cestujúceho
    • Kolieska sú povolené, ale nepovinné
    • Maximálna hmotnosť je 10, 20 alebo 32 kg (môžete si podať 1 ks do 10 kg, 6 ks do 20 alebo do 32 kg)
    • Rozmery: 149 x 119 x 171 cm
    • Za poplatok

    Nezabúdajte, že : Všetky obmedzenia rozmerov nezahŕňajú rukoväť ani kolieska. Podmienkou je, aby kolieska nepridávali k veľkosti batožiny viac ako 5 cm.

    Cestujúci si môže na palubu priniesť jednu príručnú batožinu bezplatne. V prípade, že si chcete so sebou zobrať aj ďalší kufor, do svojej rezervácie si musíte pridať službu WIZZ Priority . Na palubu si tak budete môcť priniesť dva kusy batožiny, ktoré však musia spĺňať vyššie uvedené podmienky.

    Aká športová výstroj je dovolená?

    • Ak si so sebou chcete zobrať športovú výstroj, musíte zaplatiť prídavný poplatok počas rezervácie. Následne si môžete vziať nižšie uvedené položky:
    • Skokanské žrde zabalené v textilných vreciach
    • Lyže, snowboardy
    • Výstroj na surfovanie
    • Golfové palice zabalené vo vaku
    • Potápačské príslušenstvo (len v prípade, ak sú potápačské fľaše prázdne, napájací zdroj odmontovaný a vypínače žiarovky zaistené vo vypnutej polohe)
    • Trofeje a parožie (len v prípade, ak majú platné veterinárne osvedčenie)
    Vedeli ste, že : Si môžete stanoviť aj vyšší limit zodpovednosti? Ten však nesmie presiahnuť sumu 2500 € za kus podanej batožiny. Toto vyhlásenie je potrebné vyplniť a odovzdať pri registračnom pulte na letisku. Formulár si môžete stiahnuť a vyplniť aj pred samotným príchodom na letisko. Vyhlásenie musí najskôr schváliť zástupca priamo na letisku. Ak chcete deklarovať viac ako 1 ks podanej batožiny, budete musieť vyplniť formulár za každý kus batožiny samostatne. Toto vyhlásenie platí vždy na neprerušený let v jednom smere. V prípade spiatočného letu budete musieť vyplniť formulár opakovane.
    • Ak sa vaša batožina stratí alebo poškodí, v cieľovej destinácii môžete vyplniť formulár
    • Na tranzitnej ploche navštívte pult, ktorý je označený ako výdaj batožiny alebo stratená batožina
    • Na tomto mieste môžete vyplniť formulár
    • V prípade, že formulár nevyplníte, letecká spoločnosť Wizz Air nepreberá zodpovednosť za možnú stratu
    • Wizz Air bude za stratu batožiny zodpovedná vtedy, ak sa nenájde do 21 dní od nahlásenia
    •  
    • Poškodenie alebo krádež predmetov nebolo možné rozoznať, škodu môžete nahlásiť na letisku do siedmich dní od vášho príchodu
    • Ak vaša batožina nedorazí s vami a bude vykradnutá alebo poškodená, nahlásiť to môžete 21 dní po jej doručení
    • Ak je batožina nevhodne zabalená, tak sa miera zodpovednosti pochopiteľne zníži
    • Ak je príručná batožina poškodená, nahlásiť to môžete na palube alebo ešte pred opustením letiska
    •  

    Nezabúdajte: Reklamácie je možné podať písomne na konkrétnom oddelení reklamácií tejto leteckej spoločnosti. Sťažnosť môžete zaslať aj vašej poisťovni. Ak chcete urýchliť priebeh reklamácie, neváhajte priložiť kópiu palubného hlásenia a hlásenia o nezrovnalostiach s batožinou. Nezabúdajte aj na uvedenie svojich kontaktných údajov, vrátane údajov o bankovom účte. V prípade úspešnej reklamácie vám tam bude zaslané odškodné.

    • Na palube lietadla nie sú povolené zvieratá, s výnimkou vodiacich psov
    • Potrebné sú požadované cestovné dokumenty vodiaceho psa
    • Dokumenty musia byť s predpismi cieľovej krajiny
    • Na palubu lietadla spoločnosti Wizz Air si môžete priniesť puzdro na hudobný nástroj, ktoré však musí mať maximálnu dĺžku 80 cm (ďalšie rozmery nesmú byť väčšie ako 40 x 23 cm)
    • V prípade, že si chcete vziať hudobný nástroj, pri rezervácii si je potrebné zakúpiť službu WIZZ Priority (hudobný nástroj si tak budete môcť vziať napríklad namiesto kufra na kolieskach)
    • Povolené sú husle, flauta, klarinet, ukulele, trúbka alebo viola
    • Ak máte hudobný nástroj, ktorý presahuje dané limity, môže sa umiestniť na zaplatené samostatné sedadlo
    • Nástroje nesmú byť z bezpečnostných dôvodov uložené v uličkách s núdzovým východom, v prednom rade (musia byť zároveň na mieste pri okne)
    •  

    Najčastejšie otázky:

    Čo nastane v prípade, ak sa moja príručná batožina nezmestí do skrinky nad hlavou?

    Ak ste si priplatili službu Wizz Priority a vaša batožina presahuje predpísané rozmery, pri odletovej bráne vám bude účtovaný poplatok vo výške 25 €. Vaša batožina tak bude umiestnená v batožinovom priestore lietadla.

    Ako je možné prepraviť svoje lieky?

    Na palubu lietadla si so sebou môžete zobrať dôležité veci, ako lieky alebo osobnú hygienu. V prípade, že máte lieky v tekutej forme, informujte sa vopred o predpisoch, ktoré platia pre tekutiny na palube. Ak užívate napríklad inzulín, ktorý je nevyhnutný, budete musieť mať so sebou aj lekárske osvedčenie.

    Čo robiť, ak na palube ostali moje veci?

    V takomto prípade je nutné, aby ste sa obrátili na oddelenie strát a nálezov. To sa nachádza priamo na odletovom, ale aj príletovom letisku.

    Ak si zakúpim ďalšie miesto, aké sú maximálne rozmery predmetu, ktorý si so sebou môžem vziať?

    Pri zakúpení ďalšieho miesta sú povolené položky s rozmermi 66 x 44 x 75 alebo 18 x 48 x 117. Veľkosť vždy závisí aj od konkrétneho tvaru. Pred odletom neváhajte kontaktovať zákaznícku linku a uistiť sa tak, či daný predmet bude prípustný pri bezpečnostnej kontrole.

    Môžem si na palubu lietadla zobrať batoh?

    Cestujúci si na palubu môže zobrať jeden kus príručnej batožiny. V prípade, že je menšia ako 40 x 30 x 20, môžete si ju vziať aj na palubu so sebou. Podmienkou je, aby bola umiestnená pod sedadlom pred vami.